Senarai Harga Motosikal Retro Pada Tahun 1989 Yang harus Anda Lihat

Posted by Blog Informasi


1
Hai! Harini Harian Blogger.Com ingin berkongsi dengan pembaca semua kenangan yang boleh dikatakan memang “RARE”.
Sedang penulis tengah tercari-cari sumber untuk dijadikan artikel, penulis tertarik apabila terlihat tajuk ‘Harga Motosikal Pada Tahun 1989′ hahaha! zaman kegemilangan filem Ali Setan dan Azura tu!
Penulis tertarik dengan harga yang mereka tawarkan  ketika itu, paling penulis tertarik adalah bayaran bulanan yang bermula pada harga yang sebegitu rendah, serendah RM55 sebulan!
Agak mencuit hati tapi itulah harga yang kedai motosikal tawarkan ketika itu. Tapi normal lah kan, mana boleh nak disamakan dengan tahun sekarang ini yang serba-serba harga melambung naik. Dulu harga barang dan taraf ekonomi ketika itu masih lagi rendah, roti canai sekeping 30 sen je beb! haha!
Akan tetapi jika diamati pada model-model yang berkuasa tinggi seperti motosikal model Kawasaki, perbandingan harga dengan tahun sekarang pada pendapat penulis tidaklah kurang bezanya. HARGA lebih kurang sama jer dengan model yang terkini.. Sama ke?
Baiklah untuk tatapan anda semua, kepada golongan-golongan rider ataupun otai-otai superbike di luar sana, anda harus lihat foto ini!
Enjoy the foto!
“Masih setia dengan motosikal Honda EX-5″
Sumber diperoleh dari: Cari Gold.Com
Teks disediakan oleh Penulis Blogger untuk Harian Blogger.Com



Post a Comment